min far.

Varför är det oftast pappor som man har problem med? Jag älskar min pappa, han är ju min pappa men han prioriterar fel saker i livet. Hur kunde han välja någon annan framför mig? betyder jag inget för honom? älskar inte pappa mig? Många frågor har snurrat i huvudet under åren då han totalt blockerade mig från hans liv, då jag träffade min pappa en-två timmar i månaden, på kalas hos någon släkting osv. Jag kommer ihåg den dagen för många år sen när Malin fyllde år (vad hon fyllde kommer jag inte ihåg), jag fick ett samtal om att jag inte var bjuden på kalaset men att jag skulle få en förklaring till det senare under dagen då pappa skulle komma hem till mig och förklara varför inte jag, Malins storasyster, fick komma. Pappa kom på eftermiddagen, han berättade att det kanske skulle vara bättre att inte komma till honom varannan helg som jag tidigare gjort, anledningen var att hans dåvarande fru inte orkade med mig just då. Det var anledningen. Det här skulle bara vara för några månader tills det hade lugnat ner sig, men dagar blev månader och månader blev år. Jag kom aldrig mer till pappa varannan helg efter det. Hur kunde han lämna mig? Vad gjorde jag för fel? Jag ville ju bara vara din dotter, jag var väl aldrig till besvär? Det var där han valde kärleken framför sin egna dotter.

Jag har aldrig förstått hur man kan välja en kärlek framför sitt egna barn, nu när man själv är förälder så är det ännu svårare att förstå. Det finns ingen människa på jorden som kan få mig att välja bort min dotter. Hon är ju min, jag har valt att skaffa henne, det är mitt ansvar, inte hennes!!

Pappa är nu skild från mina systrars mamma sen några år tillbaka. Pappa träffade en tjej i somras som han fattade tycke för, det var innan Saga föddes. De blev ett par och svosch ett halvår senare ska de flytta ihop. Inte trodde jag att han skulle göra samma sak mot mina systrar som han gjorde mot mig för så många herrans år sen. jag trodde aldrig att de skulle få se den sidan av honom, de var ju hans favoritbarn, de har ju alltid varit hans favoritbarn. Malin bor ihop med sin pojkvän Klas men Michaela bor fortfarande hos pappa varannan helg, det är synd om henne. Han bestämde sig för att flytta ihop med Jenny och kollade på lägenhet innan han ens nämnde det för mickis, vad är det för stil av ens farsa? inte nog med det så har ju Jenny två pojkar som också ska bo ihop med dem. Mickis ska alltså bo ihop med två pojkar hon aldrig träffat tidigare och pappa tänker inte se till att de träffas innan de flyttar... jag blir bara arg av att tänka på det. Det finns så mycket mer men orkar inte ta upp allt.

Pappa ringer aldrig, han hälsar på en gång var fjärde månad, hur ska Saga få chansen att lära känna sin morfar?
Han dricker varje helg och går på krogen, han har börjat röka inne under fläkten (vilket han har hatat att andra gör), Varför vill han inte umgås med sina barn? Han har tre väldigt fina flickor och ett väldigt fint barnbarn, han inser nog inte det. Han umgås mer med Jennys tre söner än vad han gör med sina alldeles egna döttrar. Pågår det här länge till att han prioriterar allt annat utan sina barn, så behöver han inte anstränga sig mer för min skull, då behöver inte jag det i mitt liv. Blir bara ledsen, sårad och besviken.

Men jag kommer alltid älska min pappa, för han är ju min pappa.





orkar inte få ur mer aggressioner.
hörs sen! 

Kommentarer
Postat av: mi

mycket bra skrivet, har inte bott hos han på ett tag eftersom han aldrig hör av sig. det bästa vore om vi 3 pratade med honom om hur vi känner, och om han inte bryr sig då, då vet vi och då är det större förlust för honom. bara jag har er två <3

2011-01-15 @ 21:58:20
Postat av: M

<3

älskar iallafall er!

2011-01-18 @ 10:51:06
URL: http://malinvictoriapettersson.blogg.se/
Postat av: mi

älskar er också! <3

2011-01-19 @ 11:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0