helgen.

Helgen är det alltid något speciellt med. Alla är lediga och oftast inga tider att passa. Just den här helgen hade vi min sambos andra dotter Alicia hos oss, det var vår helg (Alicia föddes 21 augusti 2009 när jag och Joakim redan hade träffats och blivit ett par). Vi har varannan lördag 12.00 till söndag 16.00 men på den korta tiden är det ju självklart många som vill hinna träffa henne eftersom det är så sällan som vi har henne. Denna helgen var vi hos mina föräldrar (min mamma Lena och hennes man Nicklas) i deras hus utanför Lekeryd och drack kaffe, åt pepparkakor och snackade skit. En kort visit fick det bli för vi var bjudna på mat hos min lillasyster Malin och hennes pojkvän Klas. När vi väl skulle åka fastnade vi i snön så vi fick gräva och använda bogserlina, det tog ungefär en timma men det gick ju bra iallafall. Det var väldigt god mat hos Malin och Klas, de bjöd på fondue, sallad, aoli, tsatziki, bröd, ost och potatissallad :):) mumma säger jag !
Idag blev det god frukost i gott sällskap av barnen och min fina pojkvän, efter det var det dags att ge sig ut i backen. Joakim och Alicia åkte pulka och hundarna sprang efter bollen, det var härligt med friskluft och vi var ute i ungefär en timma och väl inne blev det lek och matlagning. Lina & Putte gästade en sväng idag, alltid trevligt med kompisar på besök, Lina stannade ju betydligt längre än vad Putte gjorde och hon hade presenter med sig till barnen.. hello kitty dress och en klänning till Saga, hello kitty pyjamas till Alicia... JÄTTEFINT :)

Det var vad den här helgen bjöd på så nu sitter jag här alldeles ensam för Alicia har åkt hem till sin mamma, Saga sover med sin söta lilla bebisrumpa upp i vädret och min man sover med hörlurar på sig för att han störde sig på att jag skriver på tangentbordet :D haha. 



på Ica maxi.  innan pulkatimman.   


     

Visst är de fina våra flickor?



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0